In het moderne zaken doen is het belangrijk om je website op orde te hebben. Mensen die binnenkomen op jouw corporate site, wat je ook verkoopt of aanbiedt, zullen je erop afrekenen. Dus je bedrijfswebsite moet staan als een huis. Daar heb je een goed websitethema voor nodig, het liefst een aangepaste die niemand anders heeft. Ook moet je zorgen dat je website gebruiksvriendelijk is; kunnen mensen alles op je site vinden wat ze nodig hebben? Ook moet je personeel zichtbaar zijn op de website, met bedrijfsfotografie. Daar wil ik het graag even over hebben. Waarom is bedrijfsfotografie nou zo belangrijk? Het betekent hier bedrijfsreportages of personeelsfoto’s overigens.
Mensen zijn visueel ingesteld
Hoe je het ook wendt of keert, mensen zullen altijd visueel ingesteld zijn. Een bedrijf dat bedrijfsfotografie heeft toegevoegd aan haar website zal het altijd beter doen dan een bedrijf die dat niet heeft gedaan. Zo zijn mensen geneigd om bij het kopen van een nieuwe broek de productfotografie belangrijker te vinden dan de informatie die er bij staat. Het plaatje zegt alles. Mensen houden nu eenmaal van afbeeldingen, dus zorg dat je naast de bedrijfsfoto’s ook andere afbeeldingen aan je site toevoegt.
Bedrijfsfotografie als toevoeging aan je uitstraling
Bedrijfsfotografie zorgt voor een bepaalde uitstraling. Je kunt er namelijk van alles mee. Neem headshots van je personeel of laat mensen aan het werk zien. Zorg dat de bedrijfsfotografie aangepast is aan de uitstraling van jouw bedrijf. Zijn jullie bijvoorbeeld heel professioneel en corporate? Straal dat dan ook uit. Of zijn jullie juist lekker eigenzinnig? Maak dan creatieve foto’s van je personeel om dat bijpassend te maken. Als je mensen aan het werk laat zien is het belangrijk dat anderen een indruk krijgen van wat ze kunnen verwachten als ze langskomen.
Bedrijfsfotografie maakt je geloofwaardiger
Naast de uitstraling op je website, voegt bedrijfsfotografie ook een geloofwaardigheid toe. Er werken echt mensen bij je bedrijf, en dat is te zien. Ooit gehoord van sociale bewijskracht? Dat is hier heel erg van toepassing. Sociale bewijskracht betekent dat je sneller geneigd bent om iets te geloven of te kopen als iemand anders het ook doet of aanbeveelt. Daarom zijn testimonials op een site ook altijd een goed idee. Met bedrijfsfotografie krijgt je bedrijf een gezicht (of gezichten) en dat zorgt ervoor dat mensen sneller jouw product of dienst geloven. Dus zorg ervoor dat je goede foto’s hebt op je site! Denk erover na, hoe moeten ze er uit zien, wat moeten ze uitstralen? Allemaal belangrijke vragen om jezelf te stellen.